Lika vackert sommar som vinter.

Det blev ingen lång tur upp på fjället idag. Istället höll jag mig hemma i Gubbmyren och utforskade om spåren runt omkring var tillräckligt torra för en löptur. Och nja..torrt var det ju inte. Men fram kom jag ändå (några gånger höll jag dock på att bli av med skorna då myren var lite djupare än beräknat).

Det är så fantastiskt vackert ute just nu, eller ja, det är det väl alltid? Lite synd att man är så pass klumpig av sig att man hela tiden måste ha ögonen på fötterna för att inte slå sig allt för illa (inte för att det hjälper precis), man missar så mycket vackert då. Idag valde jag dock att varva promenad med lätt jogg så jag hann se lite mer av omgivningen.  Att det lugna tempot mer handlade om en försiktighetsåtgärd för att inte springa vilse behöver vi kanske inte prata högt om.

Imorgon hoppas jag på en lite längre sträcka än dagens 5 km, och kanske lite mer löpning än promenad också. Får se hur det blir helt enkelt.

image

image

image

Sov gott!

Leave a Reply

