En fredag väl värd att minnas

Som tidigare nämnt så är vissa dagar betydligt bättre än andra. Fredagen var en sån dag.

För det första så var det sista arbetsdagen innan fyra veckors semester. Underbart! Fyra veckor utan tidiga morgnar. Fyra veckor då frukosten kan avnjutas i någon timme eller så. Fyra veckor utan tidsbrist och stress. Jaa..får se hur lång tid det går innan jag känner mig rastlös 🙂

Hade lite tester att ta mig igenom på träningen varav ett var 500 m rodd. Tror att det är ganska välkänt att den sträckan ger mig ångest..speciellt då det är all out som gäller. Nervositeten var påtaglig då jag verkligen ville slå min tidigare tid. För att ge mig själv lite hjälp bad jag våra kära medlemmar vara med och skrika lite på mig efter fredagens pass. Och tur var nog det. Jag trodde inte alls på mig själv när jag satte mig på rodden men tack vare all hjälp från de bakom mig lyckades jag fixa en ny PB-tid på 1.38. Yey! Tack fina ni!

Innan rodden fixade jag faktiskt ett nytt PB i strikt press också. Ny vikt lyder 57 kg och det känns riktigt häftigt att kunna pressa den vikten över huvudet genom att bara använda ren råstyrka. 60 kg är inte långt borta det heller..nästa gång kanske 🙂 Små framsteg hela tiden, men det är ändå framsteg 🙂

Kvällen avslutades sen med grillkväll på boxen. Vilken kväll och natt det blev! Jag slutar aldrig att förundras över hur många fantastiska människor som har hittat till oss. Ödmjuka. Snälla. Roliga. Det finns inte ord för hur glad jag är över att få spendera så mycket tid med just er! Ni är bäst, så är det bara.

Som sagt, en fredag väl värd att minnas (även fast vissa delar av kvällen/natten råkar ha försvunnit med sangrian som var farligt god..).

Leave a Reply

