.

Tre dagar med träning har passerat. Jag känner det i kroppen kan jag lova. Gårdagens träning bestod mestadels av rodd – att ro med träningsvärk i axlar och skulderblad är mindre skönt kan jag lova (att sen sitta på en racer med träningsvärk i axlar och skulderblad OCH en trött rygg efter rodden är inte heller det skönaste – men vem har sagt att träning ska vara behagligt?).

I måndags körde jag ett rent styrkepass kan man säga. Värdelöst gick det till en början. Men, så blir det när man speedar igenom uppvärmningen och inte ger kroppen tillräckligt mycket tid till att förbereda sig inför det som kommer. Efter halva träningspasset började det gå bra, och ja, inte så konstigt då det var då jag äntligen var helt uppvärmd. Såå..dags att börja fokusera lite mer på uppvärmningen – kanske att resultaten börjar komma då också.

I förrgår hade jag ett sånt där pass som ger mig ångest innan. Usch usch. 500 m rodd – 25 burpees – 500 m rodd. Inte helt nöjd med min tid, landade på 6.15. Jag tror mig veta att jag kan ro lite snabbare, i alla fall sista sträckan. Jag har bara så förbannat mycket respekt för dessa pass. Det hindrar mig från att ta ut mig till max. Inte ok. Hur jobbar jag bort det egentligen? Jag har absolut inga problem att nöta på och ta mig framåt i flera timmar oavsett hur ont i kroppen det gör, men att ro 500 m och känna på mjölksyran är näst intill omöjligt ibland. Suck.

Vila idag...ska försöka hinna med allt det där andra jag inte har hunnit denna vecka ännu, som t.ex handla så att jag kan laga mat. De senaste veckorna har inte varit bra för mina rutiner, jag har tappat dem allt för mycket och det känns inte bra. Jag är rädd att jag ska tappa dem allt för mycket och hamna där jag inte vill vara igen. Det är väl tur att jag bara har två jobbdagar kvar innan semestern.

Jaa. Detta var ju ett upplyftande inlägg så  här på morgonen. Speglar väl i och för sig hur läget är just nu. Man kan inte vara på topp jämt. Ha en bra dag.

Jag ska sluta drömma. Det gör mindre ont. 

Leave a Reply

