Kvalité framför kvantitet.

Det är väldigt ofta jag får vara på våra kära atleter om vikten av att vila. Ibland känns det som om jag inte tjatar om något annat än denna vila..men den är ju så viktig! Men, även fast jag tjatar så förstår jag så väl varför det är så svårt att sitta stilla. Jag är ju precis likadan själv!

Att vila är tråkigt. Punkt. 

Idag har jag haft vilodag. Det var riktigt nära att jag helt ignorerade det och istället gav mig iväg på en löprunda (som i mitt huvud skulle varit lugn men som antagligen hade blivit ett lopp mot klockan). Dock började det där lilla samvetet göra sig påmint..jag hoppade ju faktiskt över min tidigare vilodag – desto viktigare att jag då faktiskt vilar idag. Som tur är har jag vänner som ställer upp när man brottas mot sitt inre. Stina fick helt enkelt följa med mig på en promenad. Då kunde ju i alla fall hon hålla ögonen på mig och se till att det verkligen blev en promenad och inget mer.. 🙂

Nu har jag precis fått flera dagars träning uppdaterad och ja, jag kan konstatera att det nog var riktigt bra att jag gjorde som jag skulle idag. Några tuffa pass väntar och det gäller att lägga energin på de saker som faktiskt ska hjälpa mig att bli bättre. Kvalité framför kvantitet helt enkelt.

Aja. Det är väl bra att man har tråkigt ibland också..hur vet man annars vad som är skoj? 🙂

Idag har det även varit vila hos oss på YesBox..men, som sagt, det är ju inte så lätt att få alla att vila alla gånger. Därför kör vi med något som kan ses som ett återhämtningspass (vårt sätt att tvinga fram något som kan liknas vid vila..). Idag kördes hela passet utomhus dessutom. I regn. Har jag sagt att jag trivs i rollen som coach? 😉

IMG_20130627_212717

 

Leave a Reply

