Kvällstur

Enkel styrka som träning idag. OHS, Close Grip Bench press och Enbensmarklyft bland annat. Svettigt blev det, och det var roligt att kunna köra sin egen träning och samtidigt passa på att spana på alla som körde kvällens första pass på YesBox. Blev lite mindre ensamt att träna helt enkelt. OHS går någorlunda bra just nu, fortfarande lite ostabil, men axeln som har krånglat känns inte alls. Inte några speciellt tunga vikter jag kör med just nu, men det kommer väl så småningom. Viktigare just nu att få till tekniken och hitta en position som känns bra. Tycker att jag har blivit lite väl stel i ljumskarna på sistone, kanske dags att bli lite bättre på rörlighet överlag..

Det är alltid lika svårt att lämna boxen, det är otroligt mysigt att sitta kvar utomhus och prata med alla. Idag lyckades jag dock dra mig hemåt 40 min efter avslutat träningspass..så, var hemma i skaplig tid. Jag är inte riktigt van vid att vara hemma så mycket som jag är nu. Vad gör man av den tiden? Jag har ingen TV, så att slötitta på TV i soffan är lite svårt..det brukar ju annars oftast vara det naturliga man gör. Idag löste jag det hela på mitt egna lilla vis. Jag tog ut Hedvig för lite luftning.

Mälarbaden fram och tillbaka tyckte jag var en bra idé. Molnen åt det hållet kanske inte var den mest optimala utsikten för en cykeltur, men jag klarade mig från regnet. Det blev som att jag hela tiden låg regnet i hälarna..riktig häftigt att kunna följa det konstverk himlen målade upp.

Det blev en skön tur i ett inte allt för högt tempo. Fint ute var det och att vara ute och att cykla i en timme var ett perfekt tidsfördriv en måndag som denna. Hedvig skulle dock må bra av lite service..växlarna hoppar lite väl mycket av sig själva just nu. Någon som är duktig på detta med cyklar? 😉

20130624_203503

Leave a Reply

