Söndagar kan faktiskt vara riktigt bra.

En  perfekt söndag har det varit idag.

Vaknade utvilad. Åt god frukost. Promenerade till boxen. Jobbade med box- och företagssaker från 11-16. Drack många goda koppar kaffe. Pratade med underbara människor. Peppade och gav råd till våra grymma atleter.

Denna helg har det varit ett privilegium att ha haft ansvaret för boxen. Jag har hunnit med en hel del jobb samtidigt som jag har plockat med lite allt möjligt i boxen (mycket kvar att göra med lokalen, men det går sakta men säkert framåt för oss). Det var flera som var på plats och tog igen något av de pass vi har kört i veckan. Otroligt roligt att se hur peppade och duktiga alla är. Jag har egentligen haft vilodag idag. Körde dock rörlighet för min bröstrygg och axeln jag har lite problem med. Skönt att ha tid till det och slippa stressa..

Jaa, som sagt, jag hade egentligen vilodag idag. Men vem kan sitta stilla en söndag som denna?! Sååå, löparskorna åkte på nu på kvällen och sen fick det bli 5 km i Årbyskogen. Åh, det kändes helt fantastiskt skönt att få springa på i ett lagom tempo. Bara få njuta av varje steg. Och känslan efter är oslagbar..Årbyskogens spår är nog mina favoritspår. De är lagom kuperade och sen består större delen av spåret av små stigar. Jag gillar känslan av att springa på små stigar med tätt skog på sidorna. Tystnaden som uppstår är näst intill meditativ (eller ja..allt som oftast lyssnar jag ju på musik när jag springer..). Köpte för ett par veckor sen en ny puls- och GPS-klocka från Polar förresten. Jag är riktigt nöjd med mitt köp och det ska bli intressant att följa min utveckling även via den. Dagens teknik är allt bra..

Jag håller nu tummarna att känslan jag har i kroppen just nu håller i sig veckan som kommer. Jag vill behålla den energi jag just nu har, allt känns så mycket enklare och bättre när man är pigg 🙂

 

20130623_193802 Endorfiner alltså..

20130623_193816

Älskar mina halvbarfotaskor!

20130623_194701

Eehh..jaa..det där med att ta hoppbild när man använder självutlösaren..

 

Leave a Reply

