Klättrar på väggarna..

Dag två som sjukling hemma. Jag är trött på det. Jag var trött på det redan igår runt lunch (eller ja..då orkade jag ju egentligen knappt ta mig ur sängen, så fokus var nog mer på att tycka synd om mig själv just då..).

Det är farligt att vara ledig. Fyra dagars semester då kroppen får stressa ner är inte bra. Kroppen hinner känna efter hur den egentligen mår allt för mycket och ja, då kommer sjukdomarna som ett brev på posten. Om detta är en förkylning eller en ordentlig allergichock (tydligen var gräspollen halterna skyhöga i Åbo i söndags) vet jag inte, men jobbigt är det ändå. Och jag gör det ju inte lättare för mig i och med att sitta och läsa bloggar på Runners och andra träningsbloggar. Jag vill träna! Jag vill springa. Jag vill lyfta vikter. Jag vill svettas. Åh, att man kan längta efter det så mycket..

Att behöva sitta stilla efter fyra dagar hos släkten är inte helt optimalt det heller. Man gör inte annat än äter och fikar när man hälsar på alla. Okej, jag kan ju faktiskt välja att inte smaka alla sorters tårtor eller liknade, men den som tror att det är lätt att stå emot allt tjat har inte träffat min släkt.. (eller vad säger du Emelie? :)).

Löparskorna var i alla fall med till Finland, så lite energi kunde jag göra av med samt stilla samvetet en aning. Vi hyrde en stuga vid en slalombacke dessa dagar så det blev löpning upp och ner för den två dagar i alla fall. Inte de längsta sträckorna som avverkades kanske, men benen fick jobba rejält både uppför och nedför. Skönt att få ta ut sig så!

Jaha, Imorgon är jag frisk. Så är det bara. Halsen känns bra idag, så imorgon ska det gå att både jobba och träna.

20130615_174509_1Fina familjen på helgens bröllop

 

Leave a Reply

