Tungt, men ändå inte.

Just nu är jag på väg till Finland. Ska dit och hälsa på släkten. Ska bli riktigt roligt, många av dem har jag inte träffat på 4-5 år. En liten minisemester blir det också, och det är efterlängtat kan jag lova.

Innan jag hoppade in i bilen hann jag med lite träning. Bland annat squat clean föjt av ett frontböj. Just nu är jag lite bitter på mig själv. När en övning rullar på och det känns bra och då man dessutom FÅR bygga upp till en tung rep ska man inte nöja sig med en vikt som “bör” vara tung.  Mitt sista lyft blev 70 kg, det är strax under min PB-vikt för squat clean.  70 kg kändes enkelt. Så varför stannade jag där?! Jag skulle ha satsat och tagit en tyngre vikt. I och för sig..frontböjet som följde var inte det snyggaste så på sätt och vis var det nog rätt beslut ändå. Bedöm ni;
http://vimeo.com/68309745

Jahapp. Nu vill jag vara framme vid båten.  Jag är hungrig. 🙂

Leave a Reply

