Så var det gjort också.

När man ser mig så kan man inte direkt gissa att den där tjejen tränar ett antal gånger i veckan, eller att hon är ganska stark eller att hon har överlevt både en fjällmara och en Svensk Klassiker. Kilona är några för många, och det är jag medveten om (har tom varit för medveten om det..). Jag har länge tyckte att det har varit jobbigt att vara större än andra, inte riktigt accepterat mitt yttre och har velat dölja de mindre vackra delarna av min kropp. Det har varit många kamper med mitt inre genom åren..

Men jag tror att det börjar vända. Och jag tror att det beror mycket på den sport jag utövar. CrossFit är en sport där vi använder våra kroppar till vad de är byggda för. Att man blir stark, får synliga muskler och en fin figur är en bonus som medföljer för att man låter kroppen göra det den ska göra helt enkelt. Efter två år i denna värld omgiven med detta tänk så börjar jag förstå hur fantastisk min kropp är, hur fantastisk jag faktiskt är precis som jag är. Jag har ingen tvättbräda, kanske aldrig får en heller..jag har lår som gör att inte många jeans passar och ja, rumpan ska vi inte ens tala om..men jag har också en kropp som klarar att pressa nästan hela kroppsvikten över huvudet och som lätt lyfter upp över 100 kg från marken. Jag har en kropp som låter mig springa både fort och långt. Jag har byggt en kropp som orkar ganska mycket helt enkelt. Och jag tänker vara stolt över det och framförallt över den kroppen.

Igår gjorde jag något som jag tidigare aldrig trodde att jag skulle göra. Jag körde mitt första träningspass iförd endast sporttopp och shorts. Bar överkropp i princip. Jag har inget jag måste dölja längre..och när det är så varmt som det har varit tänker jag också klä av mig. Idag sprang jag för första gången utan tröjan på också. Alltså, förstår ni vilken mental vinst detta är?! 

Det gäller helt enkelt att bara sluta fokusera på hur kroppen ser ut och istället tänka på alla fantastiska saker den klarar av. Kan jag så kan du!

20130607_192002

 

2 thoughts on “Så var det gjort också.

  1. Camilla, du är och har alltid varit så otroligt fin precis som du är. Du är en förbild för många, sjukt vältränad och väldens bästa person ❤

Leave a Reply

