Återblick.

Idag är det studenternas dag i Eskilstuna med allt vad det innebär. Klockan är halv elva och jag hör att lastbilar redan rullar. För min del är det 8 år sen jag tog studenten, 8 år sen! Jag börjar känna mig gammal…

Åtta år är ganska lång tid men samtidigt relativt kort tid. Mycket kan hända på dessa år, men samtidigt har livet knappt börjat. Mitt liv ser inte ut som jag trodde att det skulle göra. Jag stod inte där på Hamnbryggan i Strängnäs för åtta år sen och drömde om att äga mitt egna gym. Fast, jag drömde faktiskt om att bli egen företagare…jag hade bara inte bestämt vad för sorts företag jag skulle ha 😉

Jag har ganska länge vetat ungefär vad jag vill jobba med, så den där paniken och ångesten många känner i och med studenten fanns inte hos mig. Skönt det. Att livet sen väljer andra vägar än vad som var tänkt är sånt man får vänja sig vid. Och hey, speciellt dåliga vägar kan jag inte påstå att livet har tagit 🙂 Jag trivs fantastiskt bra med mitt liv just nu och kan inte tänka mig ett annat sätt att leva det på (okej..några saker kan jag väl jobba lite hårdare på..). Jag har hittat min grej. Känns ganska häftigt att vara 26 år gammal och veta vad jag vill göra resten av mitt arbetsföra liv..och det känns ännu häftigare att veta att det precis har börjat.

Så ja. Kära studenter som idag springer ut. Njut av livet, följ era hjärtan och gör det ni vill göra…på ett eller annat vis fixar sig allt och tillslut hamnar man precis där man vill vara.

Jag och Emma satt och pratade lite om detta med studenten igår. Egentligen så är ju studenten ganska så överskattad. Alla som vill kan ju köpa en studentmössa och “ta studenten”, så en sådär jättestor bedrift är det egentligen inte. Om det är något man ska fira så är det när man går i pension! Förstå, då har man ju fixat allt man ska! Då ska man vara nöjd med sig själv – och då kan man verkligen säga “jag gjorde det”. Sååå..ser ni två gråhåriga tanter (som förhoppningsvis bär spår av muskler) köra omkring med varsin rullator eller liknande med en champagneflaska i handen och som vrålar “fan vad vi är bra!” om säg 40 år ungefär..bli inte förvånade, det är bara jag och Emma som firar att vi gjorde det..och jäklar vad bra vi då ska ha gjort det! 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Leave a Reply

