Ont.

Till helgen väntar MK Open. Meningen var att jag skulle vara med och ha roligt. Så blir det inte längre. Känns tråkigt.

För några veckor sen gjorde jag som sagt illa mig i nacken/axeln. Det vill inte bli bättre och idag slog till det till och blev ännu värre. Jag har riktigt ont just nu. Håller tummarna att det lägger sig lite under natten och att morgondagens vila hjälper lite. Jag gillar inte att ha ont. Både för att det först och främst är extremt tråkigt att vila från träning och att inte kunna ge allt. Men sen är jag rädd också. Jag är rädd för att jag ska tappa det jag har byggt upp gällande mat, tankar och rutiner. Är jag tillräckligt stark för att klara en så pass stor motgång som en skada innebär?

Innerst inne vet jag att vila är det som gäller, och att jag ska ta hand om mig själv. Det är ju det jag lär ut! Jag själv måste ju också leva efter det. Varför ska det vara så svårt att rå om sig själv lika mycket som man värnar om andra?

Imorgon blir det i alla fall att ringa sjukgymnasten och se om jag kan få en tid väldigt snart. Skulle vara bra att veta exakt vad som gör ont. Massören som jag har varit hos tror att det är en nerv som ligger i kläm, muskeln verkar inte vara skadad då den inte reagerar allt för mycket på beröring. Jag känner att min kunskap kommer lite tillkorta här och jag vet inte vad som är att föredra.

Jahapp. Lite arg och bitter kommer jag vara på mig ett tag. Så är det bara.

I helgen får jag istället ge mitt yttersta som coach. Ska bli grymt skoj att få heja och peppa våra duktiga atleter från YesBox. Sååå..helgen kommer bli bra ändå…:)

 

Leave a Reply

