Motiverad

Ingen som är intresserad av CrossFit kan ha missat att Regionals för Europa gick av stapeln helgen som var. Jag hade turen att jag, tillsammans med fina Stina, kunde vara på plats och beskåda större delen av eventen. Vilka prestationer man har fått se och man blir skapligt motiverad av att se alla. En dag kanske en annan också är där..vi får se.

Jag passade på att vila hela helgen i Köpenhamn, det var mycket längesen jag vilade mer än en dag i rad. Inte för att jag känner mig sliten på något vis eller känner ett behov av att vila från träningen. Men vilan behövdes ändå då jag har lyckats göra något med axeln/trapzen eller bröstmuskeln (jag vet inte riktigt vart det sitter..). Det är frustrerande att vara skadad, och ännu mer frustrerande när man inte riktigt vet vad som gör ont. De senaste två dagarna har jag kört på med träningen ändå, allt gör inte ont..och det som gör ont verkar inte heller förvärra för det blir inte sämre. Ska dock försöka hitta en tid för att kolla upp allt med någon som kan mer än mig. Onödigt att bara låta det vara och kanske gör allt värre.

Träningen de senaste dagarna har gått bra ändå. Kör med lite lättare vikter. Dagens pass ser jag fram emot, lite löpning, lite rodd och sen svingar och burpees. Häromdagen gjorde jag OHS, med väldigt lätta vikter men långt stopp i botten. Filmade sista setet, och det ser stabilt ut men jag behöver jobba mer på att få ut knäna och inte röra dem framåt lika mycket. Mer rörlighetsträning är ett måste för min del!

OHS 20130521 from Camilla Autio on Vimeo.

Sista veckan detta då vi kör i gamla boxen, på lördag går flyttlasset till den nya. Som jag ser fram emot det! Det absolut bästa är att jag får så nära hem, det ska bli riktigt skönt att få lite extra tid hemma och kunna vara hemma mer. Från och med första veckan i juni går jag också ner till att bara hålla pass en gång i veckan på YesBox. Jag älskar att leda pass, men för att hinna med all programmering behöver jag få lite extra timmar fria. Kommer nog bli riktigt bra detta 🙂

Leave a Reply

