Ett år av förändringar. Bra förändringar.

För exakt ett år sen idag tog jag mitt livs bästa beslut gällande träning. Jag blev med coach.

I ett år har jag överlåtit planerandet och analyserandet av min träning till Martin. Ibland har jag skakat på huvudet och suckat lite lätt över de påhitt han har kommit med (gissa om jag tyckte att det var pinsamt första gångerna jag gjorde sittande hantelpress och hantelrodd på gymmet?! Jag tränar ju faktiskt CrossFit! 🙂 ), men uppenbarligen vet han vad han gör för jag har aldrig varit i bättre form än vad jag är idag..och det häftigaste är att jag inte ens är ”klar” än (blir man någonsin det?).

Jag har inte bara förbättrat mina PB:n flera gånger om det senaste året, jag mår allmänt bättre också – inte bara fysiskt utan även psykiskt. Jag har gått från en destruktiv livsstil med ett dåligt förhållande till mat (det där med frukost, lunch och middag var inte riktigt min grej..), skyhöga prestationskrav, stress och missnöje till att idag kunna äta utan dåligt samvete, glädjas åt de framsteg jag gör i träningen och även kunna hantera att träningen både går bra och dåligt (hey, det är ok att ha en dålig dag gällande träningen faktiskt..). Jag hade aldrig klarat detta själv, och den tacksamhet jag känner går inte riktigt att förklara.

Ett år. Helt otroligt hur fort tiden går. Men samtidigt – så mycket som har hänt! Med tanke på vad det senaste året har inneburit så är det med förväntan jag ser fram emot det kommande året (åren?!) med Martin som coach. (Fast Martin, jag behöver inte bli mer bred över axlarna nu..:) )

Att bli med coach är en av de bästa investeringarma man kan göra i sig själv helt klart. Värt varenda krona. Punkt!

Såå..nu satsar vi vidare och ser hur långt det räcker 🙂
 
Stort tack för allt Martin, Björn och hela CrossFit Uppsala!
Leave a Reply

