Det går faktiskt bra nu.

Jahapp. Tisdag idag. En hel helg har passerat. En mycket innehållsrik helg.

Jag, Emma och Anna flydde stan i lördags och tog in på hotell i Örebro. Jobb och åter jobb som stod på agendan. Vi såg inte mycket av Örebro (vi hann med en tur till ICA…) men vi fick en hel del gjort. Att åka iväg och bara prata företag var riktigt bra. Framtiden känns positiv och YesBox är helt klart inne i en spännande fas. Vi har funnits i ett år nu, mycket har hänt det senaste året men vi är fortfarande nya inom området och utvecklas konstant. Att flytta till ny lokal ligger helt rätt i tiden.

Det är dock inte alltid lätt att driva företag, något vi alla har lärt oss det senaste året. Kroppen och huvudet tar stryk, timmarna på dygnet är för få konstant, stressen är ständigt där och likaså pressen. Hade det inte varit för den glädje man får tillbaka så vet jag inte om jag hade orkat. Gårdagen är ett perfekt exempel på det. Först 8 h jobb på ”vanliga” jobbet, träning fixades på lunchen, raka vägen till boxen efter jobbet för 2 h introkurs följt av två st vanliga pass. Hemma igen kl 22. Inte konstigt att man somnar så fort man lägger huvudet på kudden? 🙂 Men det är så värt allt! Och..vem har sagt att drömjobbet ska vara enkelt?

Helgen gick ju inte bara till boxjobb. Träning har jag ju hunnit med också. Tror ingen missade min glädje över nytt PB i marklyft. 10 kg ökning blev det. 150 kg klarar jag nu. Och det häftigate av allt är att jag knappt har kört marklyft de senaste månaderna… Att jag gjorde marklyft nu beror på att jag precis har avslutat en testvecka. En testvecka som helt klart har visat att det går åt rätt håll nu. PB i frontböj, split jerk, marklyft och bänkpress. Även rodden (500 m, vila 90 sek och sen 500 m till) förbättrades. Känns bra helt enkelt 🙂

I söndags gjorde jag även min fjärde rugbyträning. Det är så fantastiskt roligt! Dock lyckades jag trampa snett under uppvärmningen och fick spendera 20 min med foten i högläge. Dumma dumma svaga vrister. Efter 20 min ville jag inte sitta stilla mer så jag lindade foten hårt och körde sen vidare. Lite smärta får man stå ut med…och foten är bara liite (?) svullen idag. Äsch 🙂

image

Förresten, missa inte att invigningen för nya YesBox är den 8 juni! Kom och gör oss sällskap!

Ha en fin dag 🙂

Leave a Reply

