Glädje

Vilken bra dag det har varit. Fylld av sånt som får en att må bra och bli glad.

Dagen började med en lååång sovmorgon. Kan man inte alltid få vara ledig så här mitt i veckan? Strax efter klockan 12 hoppade jag och Emma på tåget mot Stockholm. CrossFit Nordic hade nyinvigning och vi såg det som en självklarhet att åka dit och spana in den nya lokalen. Det känns alltid lika speciellt varje gång jag besöker andra boxar. Det pirrar lite i magen och jag ser alltid fram emot att få träffa alla. Många av de jag träffar på andra boxar är ju dessutom personer som jag ser upp till och beundrar. Och sen får vi ju inte glömma den glädje och gästfrihet man alltid upplever under dessa besök. Dagens besök på Nordic var inget undantag. Vi mötes av en otrolig värme och glädje när vi klev in genom dörrarna. Kramar och skratt överallt. Hur kan så många fantastiska personer samlas på en och samma plats? Nordics nygamla lokal var riktigt fin, och vi fick mycket inspiration inför vår kommande flytt. Tack fina Nordic!

Jag och Emma spenderade sen några timmar i Stockholm. Ren kvalitetstid med min fina bästa vän. Vi båda kom dock fram till att Stockholm är lite för stort för oss och att det bor lite fler människor där än vad vi dagligen skulle orka med 😉 Eskilstuna är ganska lagom..

Hemma sen blev det snabbt ombyte och sen raka vägen till boxen. Dagens träning bestod av bland annat split jerk och frontböj. Nya PB:n lyckades jag allt fixa…80 kg i split jerk och 90 kg i frontböj. Det går helt klart åt rätt håll..

Så ja. En riktigt bra onsdag har det varit 🙂
Sov gott!

Leave a Reply

