Ännu en helg.

Dessa helger försvinner allt för fort. Tusen saker man vill hinna med..några fler timmar per dygn skulle inte vara helt fel. 🙂

Igår blev det boxhäng några timmar. Öppet gym med en hel massa skratt och prat, och givetvis tid till både gruppfoto och lite film. Vem gillar inte att synas liksom? 🙂 Körde min egen träning under Öppet gym. Först en hel del power clean – och äntligen lyckades jag fixa de där 72 kg som jag har trilskats med ett par veckor. Små steg framåt hela tiden och alla PB:n räknas, oavsett hur små de är. Nästa mål blir nu 75 kg..Lite marklyft hann jag också med. Har den senaste tiden varit lite orolig att jag har tappat tekniken lite i marklyftet. Jag tycker att jag inte riktigt har fått med överkroppen. Men, nedan film tycker jag visar att så inte är fallet..marklyften kändes riktigt bra, och inte allt för tungt även fast det är 120 kg på stången.

20130427_131206.mp4 from Camilla Autio on Vimeo.

Idag blev det mer träning är tänkt.. Började med promenad med kära Emms. 2,5 km avverkade vi ett behagligt tempo. Sen löpning. Meningen var att det inte skulle bli en allt för lång löptur då jag fortfarande håller på att vänja mig vid mina nya skor (halvbarfotaskor från Merrell – viktigt att inte gå ut för hårt då ben, muskler och leder måste få en chans att parera den nya belastningen) men det gick så fantastiskt bra att springa att jag inte ville nöja mig med bara ett par km. Blev tillslut 5 km och det kändes hur bra som helst. Kan det vara skorna som gjorde att det gick så lätt uppför? 🙂

Och sen har jag även hunnit med 2 h rugbyträning. Då vi var ganska så få på träningen så var det svårt att få till ordentlig matchträning, men vi lyckades gå igenom en massa annat. Som den nybörjare jag är så känns allt otroligt förvirrande då och då, och jag är säker på att jag gör många fel..men, det är ju av sina misstag man lär sig. Så småningom hoppas jag att allt sitter i ryggraden och det ska bli spännande att få testa hur man klarar sig en hel match. Efter all dagens träning så är jag ganska så mör, men på ett bra sätt. En riktigt bra söndag har det varit 🙂

Imorgon är det nya vecka igen med nya tag 🙂

YesBox 20130427

Leave a Reply

