Lerigt värre.

Jaha, en hel massa dagar har passerat igen. Tiden går så fort hela tiden och helt plötsligt har en hel vecka gått. Att tiden går fort har väl helt enkelt med den fulltecknade kalendern att göra..

En hel del träning har det blivit. Överlag har det gått bra men jag har varit riktigt seg och trött den senaste veckan.  Att jag lägger mig och sover mellan jobb och en kväll på boxen talar sitt tydliga språk..tur att det är helg snart så man får en chans att ladda om.

Ett litet PB lyckades jag fixa tidigare i veckan – 71 kg i power clean.  Mer finns att hämta helt klart. Sen börjar jag även få till min split jerk ordentligt, har tidigare känt mig instabil under stången men nu börjar det ordna upp sig. Härligt med framsteg.

Igår testade jag även rugby för första gången i mitt liv.  Fy sjutton vad roligt det var! Lera och “lagom” brutala tacklingar passar mig riktigt bra. Nu ska bara tandskydd fixas så blir det ännu bättre 🙂 Den styrka och uthållighet jag har byggt upp genom CrossFit de senaste månaderna kom verkligen fram under gårdagens träning. Att bara köra på utan att tänka på om man orkar eller inte är riktigt roligt och skönt. Stor skillnad mot större delen av mina år som fotbollsspelare då bara uppvärmningen körde slut på mig.

Jaha. Dags att jobba lite…just det,  jag har klippt mig också för den intresserade.. 😉

image

Leave a Reply

