Tomten kom tidigt detta år..

Snart börjar det som många kallar “julafton” för CrossFitare. Men, för min och YesBoxs del så har tomten redan kommit. Tack Martin och Björn (CrossFit Uppsala) för den otroligt fina gesten idag! CrossFit-världen är fantastisk och ni är ett lysande exempel på det. Återigen – tack!

Är som tidigare nämnt tillbaka i de vanliga rutinerna igen. Träning har jag hunnit med både igår och idag. Igår var det lite segt så det var tur att det inte var ett allt för tufft pass..vette sjutton dock om det är så behagligt att göra 100 utfallssteg med två dagars tuff längdåkning i benen. Kändes ganska rejält i höftböjarna..Dock gick wall climbs riktigt bra, jag gillar verkligen den övningen 🙂

Idag har jag känt mig hängig på dagen (farligt att vara ledig och slappna av några dagar!), men kände mig lite bättre nu på kvällen och körde därför träningen som planerat. Och tur var väl det – det var ett riktigt roligt pass på programmeringen idag. Ett sånt där pass då man får upp pulsen så där lagom och kan mata på.

Dagens träning;

@85-90%, vila 4 min mellan

4 min: 5 hang power snatch@20kg, 10 walking lunges

4 min: 10 boxhopp@50cm – gå ner men högt tempo, 5 toes to bar

4 min: 10 wall balls, 25 double-unders

4 min: 5 hang power clean&push press@25kg, 10 benböj

4 min: 10 boxhopp@25-30cm – kontinueliga, 5 toes to bar

4 min: 10 thrusters@20kg, 10x10m shuttle run

Roligt också att vara igång och köra samtidigt som en av kvällens klasser körde. Underbart härliga människor på boxen som vanligt!

Nu väntar snart sängen..och ja, det har varit en bra dag idag. Hoppas på flera såna här dagar.

IMG_20130305_151155

Leave a Reply

