Sälen

Det är intressant detta med det lugn jag känner i Sälen. Hemma är jag ibland en liten fegis när det kommer till att vara ensam i ett hus och har gärna massor av lampor tända och hoppar högt varje gång något låter.  Här i Sälen trivs jag i mörkret med endast några ljus och brasan tänd. Ljuden som vinden åstadkommer är mer sövande än skrämmande. Intressant.

Kom upp till en kall stuga i torsdags. Blev till att sova med flera lager kläder på. På fredagmorgon var det åtminstone 17 grader inne..

Dagen startade tidigt igår. Följde med det gäng som skulle åka första sträckan i Stafetten till starten,  vi var väl där till runt 7.30. Första gången jag fick vara med vid starten och inte vara nervös! Jag njöt av allt liv runt omkring startområdet..och när starten sen gick så stod jag och bara log.

image

image

image

Resten av lagen och jag hoppade sen in i bilarna och styrde mot Evertsberg.  Där skulle jag ta över stafettpinnen för mitt lag..en sträcka med mycket backar, både upp och ner, väntade således. Lite svårvallat var det men skidorna kändes bra när jag testade dem. Dem var sen bra i någon kilometer i alla fall. Neråt gick det fort som sjutton, adrenalinet pumpade på bra kan jag lova.  Uppåt gick det inte alls..tack och lov att Martin har programmerat fram en bra armstyrka till mig. Armarna fick slita på bra och jag har nog aldrig stakat mig upp för så många backar tidigare.  Mina 14 km gick ganska så snabbt ändå – 1 h och 7 min. Helt klart nöjd.

Åkte sen vidare till Mora där vi hejade på de sista i våra lag. Hann till och med se Emma innan hon gick i mål..så duktig så! Stina fick jag tyvärr bara följa via appen. Deras prestation igår var fantastisk.  Så få mil på skidor och ändå otroligt fina tider. Mina vänner är allt bra dem!

Frös som bara den och var trött som få när vi kom tillbaka till Sälen. Kvällen avslutades därmed på bästa möjliga vis med bastu, mat, tänd brasa och ett glas Pepsi i ett vinglas 🙂

Idag ska jag försöka ta mig ut på en topptur. Ska bara vänta in vännerna som anländer till Snökulla runt lunch. Wie!

Leave a Reply

