Jag lär mig..

Det är lördag morgon och jag har inget bokat innan kl. 12 då mitt tåg till Stockholm går. Jag har varit så uppe i varv de senaste veckorna och tankarna har aldrig velat vara stilla så jag har svårt att ta det lugnt när jag väl får möjligheten att göra det. Jag har hela tiden känslan i kroppen att jag borde göra något…inte bara sitta stilla. Därför är en sån här morgon precis det jag behöver.

En morgon då jag kan sitta och äta frukost i någon timme. Då jag kan sitta med min kaffekopp och bara vara. Det är som en sorts träning för mig. Träning i att ta det lugnt. Lära mig att det är okej att bara vara, att ingen förväntar sig att jag ska vara som en duracellkanin. Jag tänker inte göra något “viktigt” alls nu fram till mitt tåg går. Bokföringen får vänta, dammtussarna får bli fler och disken kan nog stå i några timmar till. Det kliar i mina fingrar och samvetet bråkar lite lätt med mig, men jag tänker ignorera det..i några timmar nu ska jag vara lat, och bara dricka mitt kaffe.

Jag har vilodag idag. Känns skönt, har en lätt träningsvärk i kroppen och är så där skönt trött. Körde ett roligt pass igår. Ett sånt där pass då man även får träna pannbenet. Ett tag trodde jag faktiskt inte att jag skulle ro klart de sista meterna, men man upphörs aldrig att förvånas av sin mentala sida. Passet var 500 m rodd + 5 varv av 10 burpees och 10 svingar @ 24 kg + 500 meter rodd. Hade säkert kunnat köra lite hårdare än vad jag gjorde, men samtidigt var det skönt att känna att jag hela tiden hade en sorts kontroll genom hela passet..jag hittade ett tempo där jag hela tiden orkade mata på.

Ha en trevlig lördag!

20130223-104726.jpg

Leave a Reply

