Hur gör man för att få tiden att räcka till?

Många dagar sen jag skrev här. Har haft så mycket att skriva om (enligt mig i alla fall..) men tiden finns helt enkelt inte. Just nu handlar mina dagar om att jobba, äta, jobba, äta, jobba, äta, träna, leda pass och sova. Just det, jag ska hinna med att bokföra, programmera, handla, städa och laga all den där maten jag hela tiden äter också. Jag klagar inte, det är jag själv som har valt detta liv..men, meningen är ju att jag ska stressa mindre. Men, hur sjutton lyckas man med det då det inte går att göra saker annorlunda? Hur gör man när man redan prioriterar det som är viktigast? Hur gör man när man älskar allt det man gör och inte vill lägga mindre tid på det (okej..bokföringen passar nog inte in i den kategorin..). Jag har varit så trött och slut de två senaste veckorna..i fredags var jag så övertrött att jag knappt tog mig igenom träningspasset och jag låg nog mer över roddmaskinen än rodde.

Jag funderar och funderar på hur jag ska få till detta pussel. Jag har ju redan gjort de ändringar som var enkla att göra. Jag har blivit duktigare på att ge bort en del av arbetsbördan. Hur går jag vidare nu?

Kanske att det löser sig med tiden..kanske att jag behöver bli ytterligare lite duktigare på att planerar och strukturera upp min vardag. Fast, just nu är det nog semester jag mest av allt behöver. Och semester får jag ju faktiskt snart..nästa torsdag åker jag till stugan i Sälen. Hur underbart ska inte det bli?! Ev. att jag kommer köra en etapp i stafettvasan på fredagen..om inte så ska jag heja på Stina och Emma  (inlägg från deras första tur i spåret kommer så fort jag har – just det – tid!) som ska skida. Längdskidor lär det bli för mig oavsett vad, och jag ser så mycket fram emot de där dagarna i stugan. Längd, bastu, god mat och sovmorgon utan en klocka som ringer! 🙂

Nej, dags för mig att slänga på mig träningskläderna och ta mig mot boxen. Vikarierar för Emma idag..så det blir många kvällar för mig med pass denna vecka. Slitsamt, men samtidigt helt fantastiskt roligt! YesBox’s medlemmar är helt klart speciella..på alla sätt och vis 🙂

20130210_193724

One thought on “Hur gör man för att få tiden att räcka till?

Leave a Reply

