Effektiv är mitt andra namn.

Fredag igår. Kvällen var fullbokad som det brukar vara. Min helg på boxen, så fredagens pass var mitt. På fredag kör vi igång lite tidigare än vanligt just för att det är fredag..detta innebär att passet börjar kl. 17. Blir lite stressigt när man slutar jobba 16.30. Men, med lite planering, och effektivitet, hinner man med det mesta (jaja..bra är ju också att man kan utnyttja möjligheten med flextid..). Direkt efter jobbet blev det till att trängas på systemet tillsammans med större delen av Eskilstuna (hur sjutton parkerar folket i denna stad?!)..efter systemet raka vägen till boxen för att hinna med den egna träningen.

Träningen igår bestod av att bygga upp till max i shoulder press, samt testa var jag ligger i powell raises och external rotations. Och givetvis lite rodd…500 m igen, i snabbt tempo. Gaahh, jag hade ångest inför den där rodden. Det gör så ONT att ro 500 m. Mjölksyra är inte att leka med! Shoulder presssen gick i alla fall bra. Om jag minns mina tidigare resultat rätt så blev det nytt PB, nya vikten lyder 55 kg (känns grymt häftigt att veta att jag klarar att lyfta så mycket strikt 🙂 ). Rodden sen då..jag hade inte huvudet med mig för att orka pressa mig ner till min PB-tid. Såå, det gick lite långsammare, men ändå snabbare än vad jag har gjort de andra gångerna som jag har rott 500 m. Efter att ha avklarat de 500 m fanns inte riktigt tiden till att sitta och återhämta sig utan det var att snabbt dra på sig alla kläder och springa till bilen (30 års-fest väntade ju!!). Mina ben skakade och det var kämpigt att ta sig ner för trappan från boxen! Eller ja, större delen av mig skakade..

2013-02-09 10.43.24

Hoppade in i bilen. Körde hem (lagom skakig körning..). Släpper in en arg katt och ger arga katten mat. Kollar busstider. 20 min till att bussen går. 5 min tar det att ta sig till bussen. Träningskläderna är på..Hmm..ja, det är tur att effektiv är mitt andra namn. Hinner till bussen efter att snabbt ha bytt om, piffat till håret lite och dränkt mig själv i parfym. Framme hos Emma och Robban kan jag äntligen pusta ut..fast, jag vet inte om det är så bra att ge mig ett glas vin när jag är så uppe i varv, det gick liiite för fort att dricka det 🙂

Resten av kvällen var grymt trevlig. Efter några timmar slutade det också att göra ont låren, som sagt..mjölksyra…
Nu ska jag strax till boxen igen. Har en dejt med “Karen” idag 🙂

Leave a Reply

