Just där och då mår jag bra.

När jag kom hem från jobbet var jag lite tveksam till om jag orkade ge mig iväg till skogen för att åka längdskidor. Tiden sprang iväg och att gå till spåret, åka ett varv och gå hem tar sin lilla tid. Men tillslut åkte kläderna på och skidorna plockades fram. Valla hade jag inte tid med (om det nu var så smart låter jag vara osagt..). På vägen till skogen visade det sig att jag tog helt rätt beslut när jag gav mig ut. All snö på träden och mörkret runt omkring har en otroligt avstressande och avslappnade effekt på mig. Där ute, med snön runt mig och ingen tid att passa eller något annat att tänka på mår jag riktigt riktigt bra. Allt annat bara försvinner och det som betyder något är nästa stavtag.

20130207_184216

20130207_183940 

Funderade först på om 5 km kanske räckte, jag har ju ändå vilodag idag. Jag “missade” dock att sväng av för 5 km..nästa tanke var 7,5 km, lagom långt..det slutade med att det tillslut blev 10 km. Och det hade nog blivit längre om det inte var för att jag började bli hungrig och klockan började bli mycket. Riktigt bra spår för att ha snöat så mycket, och det var riktigt roligt att se att så många andra var ute och åkte. Spåret här hemma i “min” skog går runt i en bana där man möts på mitten hela tiden, så fick säga hej (att säga hej till alla är en vana som sitter i från när man är i Sälen..där hejar man på precis alla i spåret) till alla flera gånger om 🙂 Hmm..jag tror de undrade lite vad det egentligen var för leende galning som hela tiden skulle hej till dem 🙂

20130207_184904

Har ingen aning om hur lång tid det tog att åka runt de 10 km..ibland behöver man lägga ifrån sig klockan och bara njuta av att vara ute. När jag kom hem igen väntade bastu (det bästa med att vara husvakt!) och mat. En otroligt bra vilodag har det varit..och den var nog välbehövlig. Ibland kan faktiskt jag också ta det lite lugnt, i alla fall så länge jag får göra det på mitt vis 🙂

Nu är det dags att sova! Nattinatt.

Leave a Reply

