Bara för att jag kan.

Det snöade hela dagen igår (och det snöar faktiskt fortfarande), och i Eskilstuna är man inte speciellt duktig på att ploga..detta medför att det igår kväll var ca 1-2 dm nysnö på vägarna. Men, vill jag något så gör jag det oavsett förhållanden…så jag sprang till boxen igår, och det innebar att jag även fick springa hem. Hur underbart som helst!  Tungt som sjutton för benen (som dessutom var skapligt stela efter tisdagens BSS..) men precis vad jag behövde. I uppförsbackarna då jag kände hur mycket jag fick lov att jobba log jag till och med. Perfekt distraktion när huvudet är trött på alla tankar och humöret är lite lågt.

image

Träningen igår bestod av rodd (ovanligt..jag vet :-)). 500 m x2 med 90 sek vila. Förbättrade min tid från förra gången jag gjorde samma, så det är jag nöjd med.

I tisdags fick jag äntligen göra lite marklyft. Som jag hade längtat!  Maxförsök. Var inställd på att fixa nytt PB. Men det ville sig inte. Blev 140 kg och sen tog det stopp. Vet inte om jag är nöjd.. (inget ovanligt det heller..jag vet).

Idag är det vila. Funderar på att göra den aktiv.  Grymt sugen på att ta ett varv i spåret med skidorna..hmm..får nog bli så (shh..säg inget till coach Martin ;-)).

Dags att jobba!
Ha en bra dag!

Leave a Reply

