Vissa helger är lite bättre än andra.

Helt underbar helg har det varit. Jag har varit ledig och inte haft speciellt mycket inbokat..men det slutade ändå med en fullspäckad helg. 

I fredags åt jag middag med mina favoriter.  Som alltid när vi träffas och något glas vin är med i bilden spårar det ut. The Trio gjorde comeback med besked på natten och inte mindre än tre nya musikvideor spelades in.  Tack och lov hittas två av dem endast på min dator..Innan middagen hann jag med träning. Maxförsök på både back squat och frivändning.  Det gick inte alls som jag ville. På back squat faller jag framåt för mycket fortfarande och på frivändningarna hann jag inte in under stången tillräckligt snabbt. Skapligt frustrerande, men det är bara att ta nya tag.

image

Lördagen innebär härligt häng och träning på boxen. Lite mer lek än träning kändes det som..förutom rodden..har märkt att jag har svårt att hålla mig på en aerob nivå, jag vill gärna trycka på lite extra och då kommer mjölksyran direkt. Men det gick bra ändå. 400 m är dock ingen rolig sträcka att ro.. resten av lördagen gick åt till att dricka kaffe och promenera genom större delen av stan med trevligt sällskap 🙂

Söndagen inleddes med en promenad i skogen tillsammans med Stina. Underbart väder och bättre start på dagen kunde man knappats få. Efter den långa promenaden bar det av till boxen med Emma för ett pass. För min del bestod träningen bla av T2B. Det är så underbart häftigt att jag äntligen sätter dem. Det tar ett tag att göra dem, men jag gör dem! I alla fall några små framsteg att glädja sig åt 🙂

image

image

Jaa, det var min helg det.  En lugn helg som ändå var fylld av äventyr.  Ska bli spännande att se vad denna vecka bjuder på 🙂

Leave a Reply

