När man vill så mycket..

Det går verkligen upp och ner i träningen, och det beror för min del inte på formen utan för att jag vill så mycket, hoppas så mycket och kanske sätter mål som är lite för orealistiska för stunden.  Man ska ha höga mål, men man måste också ha små delmål..det går inte att sätta ett högt mål för dagen och förvänta sig att man ska fixa det direkt.  Det är just det jag har en förmåga att göra. 

Jag satsar högt, kommer en bit och blir lite bättre men når inte hela vägen fram..detta innebär att jag blir besviken på min prestation fast jag har presterat bättre än tidigare.  I min värld har jag dock inte presterat tillräckligt bra. 

Häromdagen förbättrade jag mitt PB i bänk med ca 10%, en mycket bra förbättring..men jag hade satsat på att klara 2, 5 kg mer och kände mig därmed besviken.  Helt plötsligt hade jag degraderat mitt resultat till något helt värdelöst.  Jag förstör ju bara för mig själv när jag gör så..

Igår satte jag ett nytt PB igen. På 500 m rodd. Nya tiden är 1.39. Jag är helt klart nöjd. Men kanske att jag kan bättre? Se, så här håller jag på hela tiden. Nöjd..men ändå inte.  Visst, det är bra att hela tiden satsa vidare..men ibland måste man tillåta sig att känna sig duktig. Jag har en hel del att jobba med helt enkelt..

Hur duktiga är ni på att stanna upp och faktiskt njuta av hur långt ni redan har kommit?

image

One thought on “När man vill så mycket..

  1. Bra jobbat, du ska helt klart vara nöjd med dina förbättringer dock är det kul att du fortfarande har vilja att bli ännu bättre, det kommer du helt klart också att bli. Övning ger färdighet och only the sky is the limit. Heja dig!

Leave a Reply

