10 000 meter rodd

Hann som sagt inte med de 10 km rodd igår, så det blev till att studsa till boxen och genomföra det passet idag istället. Som sagt, att ro 10 km är inte det roligaste… För att göra det lite skojigare så placerade jag rodden framför gänget som var med på kvällens sista pass..då hade man i alla fall något att titta på..

Deltagarna på kvällens pass fick regelbunda uppdateringar om hur långt jag hade kommit..vet inte om det uppskattades, men jag hade roligt åt det i alla fall. 🙂  På tävling älskar jag skyltarna som räknar ner sträckan som är kvar, så varför inte applicera det hela på sin egen träning också? 🙂 Gick bra att ro i alla fall och jag känner att jag börjar få till tekniken bra, jobbar aktivt med skulderbladen hela tiden.

De 10 km tog 44.51 min att ro..den sista km kanske inte riktigt gick i z1-tempo, men jag ville så gärna ha en tid under 45 min så det var bara till att ro på lite snabbare. Tänk om jag nu bara kunde springa 10km på samma tid? Då skulle jag vara grymt nöjd..

Nehepp. Dags att  börja packa. Uppsala hela helgen. Ska bli riktigt roligt.

20130124_193807 20130124_193854

 

Leave a Reply

