En vanlig kväll på boxen.

Onsdag innebär som vanligt min kväll på boxen. Första passet var fullbokat idag, alltid lika roligt med så många på ett pass (även fast det ställer högre krav på mig som coach). Ett riktigt puls/flås-pass väntade våra atleter. Ett sånt där pass då man tror att hjärtat ska hoppa ur bröstkorgen..ett pass som kan vara lite obehagligt då pulsen är konstant hög. Men, som vanligt gick det hur bra som helst för alla! Även kvällens andra pass bjöd på grymma prestationer, och jag ser med spänning fram emot att få följa våra atleters, nya som gamla, utveckling. Måste erkänna att jag är lite nervös också, eller ska man säga att jag har prestationsångest? Att programmera är inte det lättaste..men grymt roligt och intressant!

Hann med egen träning mellan passen också. Snatch balance bland annat samt lite överkroppsstyrka (efter all denna överkroppsstyrka borde jag snart fixa en pullup!)..skulle även ro 10 km@z1..men tiden fanns inte, så det får vänta till imorgon. 10 km är ganska så långt att ro..men ändå inte farligt jobbigt. Det är mer långtråkigt att ro så långt, det är ju inte precis det roligaste att stirra på en vägg hela tiden..om man ändå kunde få ro på riktigt ute på öppet vatten!

Jag känner mig fortfarande seg annars. Vet inte vad det är. Jag äter som jag ska, jag sover som jag ska..ja, jag gör allt som jag ska. Men, ändå är jag trött och seg hela tiden. Vila extra vill jag inte göra, och det tänker jag inte göra heller..så jag hoppas att det går över av sig själv istället.

Nattinatt!

20130123_211358

 

 

Leave a Reply

