10 min bastu.

Det kunde inte komma mer lägligt. I programmeringen stod det helt plötsligt 10 min bastu (äntligen något som jag behärskar riktigt bra..man är ju ändå finne 🙂 )! Värme är precis vad jag behöver just nu. Träningsvärken från helgens tävling är inte att leka med. Jag var tvungen att ta en Voltaren för att kunna sova igår, och ja, då är det illa..en stund i bastun visade sig vara precis vad mina muskler behövde. Just nu känns det lite bättre och förhoppningsvis är jag någorlunda återställd imorgon. 

Innan bastun så tränade jag ju faktiskt lite också…simning idag. Teknikträning och sen varje minut i 15 min simma 25 meter. Att försöka simma snabbt i stadens enda badhus kl. 18 en tisdag var inte helt enkelt. Två banor trängdes vi “motionärer” på.. det blev en hel del ilskna blickar när jag hela tiden simmade om och sen väntade in nästa minut. Men men, vad ska man göra?

Simning är ett roligt inslag i min träning. Roligt att göra sånt man annars inte gör så ofta. Och nog är det träning alltid! Ser dock fram emot sommaren då man kan vara ute i öppet vatten och simma. Kanske att man har lyckats lära sig crawla till dess också…tips mottages gärna.

Nu är det dags att sova..måste ju få mina 8 h sömn (man vänjer sig fort vid sina timmar, sover jag mindre än 8 h är jag helt förstörd dagen efter..)

Nattinatt!

Leave a Reply

